Gezellige klus gezocht? : Help bij de parochieveiling.
Begin 2016 heeft u kennis kunnen maken met onze allereerste
parochieveiling nieuwe stijl, en wat een succes is dat geweest! Onze
parochianen bleken heel snel gewend te zijn aan de nieuwe opzet en er is
massaal door diezelfde parochianen ingeschreven op de ‘koopjes’. Hierbij bleek
dat het inschrijven op kavels via internet een groot succes was. Jong en oud
maakte gebruik van deze mogelijkheid. Heel opvallend was dat, waarschijnlijk
mede door het gebruik van internet, er ook veel niet-parochianen mee hebben
gedaan aan onze parochieveiling. Natuurlijk heeft de goed verzorgde
veilingcatalogus er voor gezorgd dat bij velen in Medemblik en daarbuiten de
aandacht voor de veiling werd aangewakkerd. De uiteindelijke opbrengst van de
veiling bleek 12.000 euro netto voor onze eigen parochie. Een prachtig
resultaat boven al onze verwachtingen en daarom hopen wij dat wij ook volgend
jaar, in 2017, nogmaals zo’n prachtige veiling kunnen gaan organiseren.
Gerard, Emiel en Jack, het
drietal dat zich het vuur uit de sloffen heeft gelopen om de veiling van 2016
vorm te geven en te laten slagen, hebben besloten om het stokje over te dragen
aan nieuwe organisatoren uit de parochie. Hiervoor zijn wij op zoek naar mensen
die er zin in hebben om gedurende ongeveer 2 maanden wat vrije tijd in te
plannen voor de organisatie en uitvoering van de veiling van 2017. Natuurlijk is
er een goed draaiboek gemaakt n.a.v. de eerste veiling en ook zijn de
organisatoren van deze eerste veiling bereidt om de nieuwe ploeg op weg te
helpen en het proces als raadgever te begeleiden. De werkzaamheden vinden
vooral plaats voordat de veiling van start gaat. In deze periode worden
ondernemers benaderd. Na het succes van de eerste veiling hopen en verwachten
wij dat dit weer in goede samenwerking zal verlopen. De ondernemers die aan de
vorige veiling hebben meegedaan weten dat zij via deze veiling in contact komen
met nieuwe klanten. Voor hen is deze veiling een prachtige manier om meer
mensen met hun producten kennis te laten maken. Tijdens de veiling is het van
belang om de inschrijvingen/biedingen op papier en via internet in de gaten te
houden. Na afloop van de veiling vindt de afwikkeling plaats: het financiële
deel op orde brengen en de kavels rondbrengen. U hoeft dus niet een lange lijst
met parochianen langs om spullen te
vragen en later op te halen.
Als u nu denkt: “He, dat lijkt
mij een leuke en vooral gezellige klus en bovendien ondersteun ik ook met raad
en daad een goed doel”. Stuur dan een mailtje naar het secretariaat van de kerk
(secretariaat@martinuskerkmedemblik.nl onderwerp: parochieveiling) waarin u aangeeft
dat u het wel ziet zitten om ook een steentje bij te dragen aan de parochieveiling
2017. Wij zijn u allemaal zeer dankbaar als wij mede door uw inzet het
parochiewerk financieel kunnen ondersteunen.
De Parochieraad.
< terug