Gezellige klus gezocht? : Help bij de parochieveiling.

Begin 2016 heeft u kennis kunnen maken met onze allereerste parochieveiling nieuwe stijl, en wat een succes is dat geweest! Onze parochianen bleken heel snel gewend te zijn aan de nieuwe opzet en er is massaal door diezelfde parochianen ingeschreven op de ‘koopjes’. Hierbij bleek dat het inschrijven op kavels via internet een groot succes was. Jong en oud maakte gebruik van deze mogelijkheid. Heel opvallend was dat, waarschijnlijk mede door het gebruik van internet, er ook veel niet-parochianen mee hebben gedaan aan onze parochieveiling. Natuurlijk heeft de goed verzorgde veilingcatalogus er voor gezorgd dat bij velen in Medemblik en daarbuiten de aandacht voor de veiling werd aangewakkerd. De uiteindelijke opbrengst van de veiling bleek 12.000 euro netto voor onze eigen parochie. Een prachtig resultaat boven al onze verwachtingen en daarom hopen wij dat wij ook volgend jaar, in 2017, nogmaals zo’n prachtige veiling kunnen gaan organiseren.

Gerard, Emiel en Jack, het drietal dat zich het vuur uit de sloffen heeft gelopen om de veiling van 2016 vorm te geven en te laten slagen, hebben besloten om het stokje over te dragen aan nieuwe organisatoren uit de parochie. Hiervoor zijn wij op zoek naar mensen die er zin in hebben om gedurende ongeveer 2 maanden wat vrije tijd in te plannen voor de organisatie en uitvoering van de veiling van 2017. Natuurlijk is er een goed draaiboek gemaakt n.a.v. de eerste veiling en ook zijn de organisatoren van deze eerste veiling bereidt om de nieuwe ploeg op weg te helpen en het proces als raadgever te begeleiden. De werkzaamheden vinden vooral plaats voordat de veiling van start gaat. In deze periode worden ondernemers benaderd. Na het succes van de eerste veiling hopen en verwachten wij dat dit weer in goede samenwerking zal verlopen. De ondernemers die aan de vorige veiling hebben meegedaan weten dat zij via deze veiling in contact komen met nieuwe klanten. Voor hen is deze veiling een prachtige manier om meer mensen met hun producten kennis te laten maken. Tijdens de veiling is het van belang om de inschrijvingen/biedingen op papier en via internet in de gaten te houden. Na afloop van de veiling vindt de afwikkeling plaats: het financiële deel op orde brengen en de kavels rondbrengen. U hoeft dus niet een lange lijst met  parochianen langs om spullen te vragen en later op te halen.

Als u nu denkt: “He, dat lijkt mij een leuke en vooral gezellige klus en bovendien ondersteun ik ook met raad en daad een goed doel”. Stuur dan een mailtje naar het secretariaat van de kerk (secretariaat@martinuskerkmedemblik.nl  onderwerp: parochieveiling) waarin u aangeeft dat u het wel ziet zitten om ook een steentje bij te dragen aan de parochieveiling 2017. Wij zijn u allemaal zeer dankbaar als wij mede door uw inzet het parochiewerk financieel kunnen ondersteunen.

De Parochieraad.  

< terug